گزارش ها حاکی از آن است که در قسمت مخفی خانه ای که در فاجعه سیل در شهر هاگن در ایالت رِن وستفالیان آلمان تخریب شده بود، تعداد زیادی لوازم و اسناد متعلق به دوره نازی ها پیدا شده است.

به گزارش پویش خبر، بر اساس اطلاعاتی که اداره بایگانی شهر هاگن در این باره داده است، شهروندی به نام سباستیَن یورتسِوِن که گفته می شود معلم تاریخ و اصالتاَ ترکیه ای است،  در حالی که در حال انجام کارهای بازسازی در خانه متعلق به خاله خود بود، متوجه تَرَک  های روی دیوار طبقه همکف شد.

یورتسِوِن پشت دیوار گچی که قسمتی از آن تخریب شده بود رفت، ابتدا روزنامه ای متعلق به  سال ۱۹۴۵ پیدا کرد. وی بعد از اینکه با تعداد زیادی ماسک های ضد گاز و اسناد تاریخی به جا مانده از دوره نازی مواجه شد، موضوع را به اطلاع مقامات مربوطه رساند.

کارشناسانی که از بایگانی شهر آمده بوند تشخیص دادند که اشیا مذکور مربوط به دوره نازی است. اعلام شد اشیایی که در میان آنها نشان‌های نازی، اسلحه گرم و نامه‌ها وجود دارند، ممکن است در دوره های پایانی جنگ جهانی دوم توسط اعضای اتحادیه ناسیونال سوسیالیست خلقNSV  که در رابطه با نزدیک شدن نیروهای آمریکایی، در منطقه انجام ماموریت می‌کردند، با عجله بین دو دیوار پنهان شده باشد.

دکتر رالف بلانک- مسئول آرشیو- اعلام کرد که اشیای منتقل شده به آرشیو، پس از تمیز شدن و دسته بندی برای استفاده محققان در دسترس قرار خواهد گرفت.

  • نویسنده : مترجم: امین جهانگیری نیا
  • منبع خبر : حریت (ترکیه)