رژیم اشغالگر اسرائیل که در برابر مقاومت بزرگ فلسطینی ها ناتوان مانده است، به تلاش افتاد که با تکنولوژی هایی که در اختیار دارد حقیقت را کتمان کند. Google Maps که به واسطه تصاویر ماهواره ای در بسیاری از نقاط جهان عکس هایی با وضوح بالا ارائه می دهد، عکس هایی با وضوح پایین از فلسطین ارائه می دهد.

به گزارش پویش خبر، بر اساس گزارش بی بی سی، محققان در مطالعات خود در مورد غزه- جایی که حملات اسرائیل در آن در حال تشدید است- با مانع محتوای بی کیفیت Google Maps مواجه شده اند.

در حالی که گوگل تصاویری با وضوح بالا از پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی، در سطحی ارائه می‌کند که حتی افراد در جاده‌ها را می‌توان شناسایی کرد، مشکل در انتخاب وسایل نقلیه از در تصاویر ماهواره‌ای ارائه شده از غزه که در آن ها وسایل نقلیه به سختی از هم تشخیص داده می شوند، تحقیقات در مورد این منطقه را با مشکل مواجه کرده است.

محققان در تلاش هستند تا با استفاده از ماهواره‌ها مکان‌های شلیک موشک و ساختمان‌های مورد هدف در غزه و اسرائیل را شناسایی کنند.

آریک تولر روزنامه نگار در توییتر نوشت: آخرین تصویر گوگل ارث مربوط به سال ۲۰۱۶ است و آشغال است.  من بصورت تصادفی روی یک منطقه روستایی در سوریه زوم کردم و بیش از ۲۰ عکس با وضوح بسیار بالا گرفتم. در حالی که گوگل اعلام میکند که هدفش به روز رسانی منظم تصاویر مناطق پرجمعیت است، اما این در مورد غزه صدق نمی کند.

  • نویسنده : مترجم: امین جهانگیری نیا
  • منبع خبر : ملیت (ترکیه)