متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشگان بر اثر این بیماری در کشور به ۳۰۳۶ نفر رسید. ۳۸۷۱ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

به گزارش پویش خبر کیانوش جهانپور «سخنگوی وزارت بهداشت» اعلام کرد از ظهر دیروز تا امروز ۱۳ فروردین۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۹۸۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۴۷۵۹۳ مورد رسید.

جهانپور گفت: خوشبختانه تا کنون ۱۵۴۷۳ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند ادامه دارد.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشگان بر اثر این بیماری در کشور به ۳۰۳۶ نفر رسید. ۳۸۷۱ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

وی افزود:مشارکت در طرح غربالگری کرونا در کشور از مرز ۶۷ میلیون نفر گذشت و توصیه وزارت بهداشت به مردم، مشارکت در خوداظهاری از طریق سامانه salamat.gov.ir است.همان طور که امروز اعلام شد به دنبال اجرای مراحل فاصله گذاری اجتماعی و تشدید آن در ایام نوروز، در روزهای آتی به سمت اجرای فاصله گذاری هوشمند خواهیم رفت. امیدواریم در هفته‌های آتی به سمت مهار این بیماری برویم. البته در حال حاضر همچنان در مرحله مدیریت بیماری هستیم و فعلا صحبت در مورد مهار بیماری زود است.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری