با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، دو واحد تولیدی در شهرک صنعتی سالاریه شهرستان ورامین به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پویش خبر، در جریان سفر روز سه‌شنبه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به شهرستان ورامین که با همراهی استاندار تهران، نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تهران انجام شد، دو واحد صنعتی در زمینه تولید و رنگرزی پارچه در شهرک صنعتی سالاریه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

واحد صنعتی “سیس الوان کیان” در زمینه تولید، رنگرزی، تکمیل و چاپ پارچه به ظرفیت ۲ هزار تن در سال با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال احداث شده است.

با راه اندازی این واحد که در زمینی به مساحت ۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع و زیربنای ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع احداث شده، برای ۴۰ نفر به‌طور مستقیم شغل ایجاد شده است.

همچنین واحد صنعتی “توسعه بافت و تکمیل آپادانا” که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با اعتباری بالغ بر ۸۴۵ میلیارد ریال از امروز کار خود را آغاز می‌کند، سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن پارچه حلقوی، شامل رنگرزی و چاپ پارچه تولید خواهد کرد.

این واحد نیز در زمینی به مساحت ۱۴ هزار و ۴۰۰ مترمربع و زیربنای ۵ هزار و ۳۴۶ مترمربع احداث شده و برای ۴۰ نفر به‌طور مستقیم شغل ایجاد کرده است.

دولت ۵۳ هزار میلیارد تومان برای رونق تولید اختصاص داد

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در جریان افتتاح دو واحد تولیدی در شهرک صنعتی سالاریه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه، ۵۳ هزار میلیارد تومان برای رونق تولید در سال جاری درنظر گرفته است.

محمد باقر نوبخت افزود: چند سال است که با همکاری مجلس شورای اسلامی در تصویب تبصره ۱۸ قانون بودجه، امکانی فراهم شده تا تولید کنندگان هم از تسهیلات ارزان قیمت و کمک‌های بلاعوض دولت در رونق بخشیدن به تولید و ایجاد اشتغال استفاده کنند.

او اضافه کرد: در تبصره ۱۸ قانون بودجه، امکان پرداخت مابه‌التفاوت سود نیز پیشنهاد شده تا از این طریق نیز به تولید کنندگان کمک شود.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با این مکانیزم برای سال جاری بالغ بر ۵۳ هزار میلیارد تومان در این بخش از تبصره ۱۸ پیش‌بینی شده تا مشکل تولید کنندگان برطرف شود.

نوبخت تصریح کرد: دولت برای اشتغال تک تک استان‌های کشور نیز برنامه‌ریزی منسجم و مدونی طراحی کرده که در آن امکان تأمین سرمایه در گردش و دریافت تسهیلات ارزان قیمت تر از شرایط فعلی درنظر گرفته شده است. 

او ادامه داد: مجموعه این اقدامات دولت که در قانون بودجه پیش بینی شده است، فرصت را برای اشتغال تولید کنندگان فراهم می‌کند.

شهرستان ورامین با دارا بودن دو شهرک صنعتی چرمشهر و سالاریه، یک ناحیه صنعتی شهید ملاآقایی و شهرک صنعتی غیردولتی شهدای خیر آباد، از ۷۵۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ برخوردار است.

از مجموع واحدهای تولیدی، ۳۳۰ واحد مجوز صنعتی و ۴۲۰ واحد مجوز از اتحادیه‌های مختلف دارند که بیشترین تعداد آن‌ها در منطقه صنعتی خیر آباد جنوبی مستقرند.

میزان اشتغال واحدهای تولیدی با مجوز صنعتی در حدود ۵ هزار نفر به‌صورت مستقیم است.

شهرستان ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق استان تهران واقع شده است.

  • منبع خبر : روابط عمومي شركت شهرك‌هاي صنعتي تهران