مجموع آمار افراد مبتلا به کرونا در کشور به ۹۹۹۷۰ نفر رسید.۲۶۸۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گزارش پویش خبر ،کیانوش جهانپور امروز در خصوص آخرین وضعیت مبتلا به کرونا و فوتی ناشی ازاین ویروس  در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۳۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد: با توجه به افزایش بیماران مبتلا ،  به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۹۹۷۰ نفر رسید.

وی در مورد جان باختگان ناشی از ویروس کرونا در کشور بیان کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۳۴۰ نفر رسید.

جهانپوردر خصوص آمار بهبود یافتگان سرار کشور گفت: خوشبختانه تا کنون ۸۰۴۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

وی با توجه به افزایش آمار ابتا در مورد آمار بیمارن در وضعیت وخیم این بیماری  افزود: ۲۶۸۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین با تایید روند غربالگری در کشور اضافه کرد: تا کنون ۵۱۹ هزار و ۵۴۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی  درباره عادی نبودن وضعیت کشور و ادامه رعایت فاصله گذاری تاکید کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و مراعات نکات بهداشت فردی و عمومی همچنان بر قوت خود باقی است. امیدواریم مردم با رعایت این نکات همکاران ما را در سراسر کشور در نظام سلامت در مواجهه با این بیماری یاری کنند. در این روزها با توجه به افزایش ترددها باید به این موارد بیشتر توجه کرد. همچنین پایش رفتار اطرافیان می‌تواند به کمک همکاران ما در نظام سلامت بیاید.

با توجه به آمار اعلام شده روزانه توسط وزارت بهداشت روند ابتلا به کرونا در کشور ادامه دارد و این در حالی است که اسرار بر سفید بودن برخی مناطق و بازگشایی اماکن مذهبی همچنان ادامه دارد، این شرایط در حالی است که دیروز سخنگوی ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد:همچنان در فاز مدیریت شده بیماری هستیم و البته به هیچ وجه شرایط عادی را در هیچ کجای کشور مشاهده نمی کنیم.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.

 

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری