شنیده ها حاکی از آن است که علیرغم ابلاغ تعویق۳ ماه  سررسید اقساط وام‌ های بانکی از سوی شورای پول و اعتبار ، اما برخی از بانک ها  به این ابلاغیه بی توجه هستند.

به گزارش پویش خبر، طی روزهای اخیر و باتوجه به کاهش فعالیت های اقتصادی در پی شیوع کرونا ویروس در کشور، شورای پول و اعتبار مصوب کرد که اقساط تسهیلات صاحبان کسب و کار و نیز اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه کلیه اشخاص، طی ماههای اسفند ۹۸و فروردین و اردیبهشت ۹۹ بدون وضع هرگونه جریمه یاکارمزد به زمان انتهای اقساط آنها منتقل بشود.
به این صورت که اقساط تسهیلات آنها و نیز اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه کلیه اشخاص، طی ماههای اسفند ۹۸و فروردین و اردیبهشت ۹۹ بدون وضع هرگونه جریمه یاکارمزد به زمان انتهای اقساط آنها منتقل بشود و کلیه بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظف هستند براساس مصادیق اعلامی دولت، ودرخواست مشتری، مساعدت لازم را به عمل آورند.
اما بر اساس شنیده ها در روزهای اخیر، برخی بانکها بدون توجه به این ابلاغیه در حال مسدود کردن حساب ضامن های وام گیرنده‌ها و یا تماس تلفنی با آنها جهت پرداخت سریع مبلغ اقساطشان هستند که لزوم پیگیری بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار را در این خصوص می طلبد.
این در حالی است که شیوع ویروس کرونا و برقراری قرنطینه در برخی شهرها و تعطیلی های ناشی از آن، مشکلات اقتصادی عدیده ای را برای مردم به وجود آورده است که تصویب این قانون نیز در راستای حمایت از مردم و کسب و کارها بوده است تا فشارهای وارده بر مردم در این روزهای سخت و حساس کمتر بشود.
تصمیم درستی که در این روزها باید نحوه اجرای آن نیز به صورت مداوم رصد و پایش بشود.