3918 نفر از بیماران مبتلا در وضعیت شدید قرار دارند، با توجه افزایش بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ مجموع بیماران مبتلا در کشور به ۶۶۲۲۰ نفر رسید.

به گزارش پویش خبر، کیانوش جهانپور گفت: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور از دیروز تا امروز ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ شناسایی شد با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۶۲۲۰ نفر رسید و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. تا کنون ۴۱۱۰ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده اند و دیگر در بین ما نیستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۳۲۳۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و ۳۹۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۲۳۱ هزار و ۳۹۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

جهانپور گفت: امیدواریم بعد از توفیق نسبی که در مرحله دوم فاصله گذاری اجتماعی یا فیزیکی حاصل شد، از روز ۲۳ فروردین، فاصله گذاری هوشمند در سراسر کشور با بازگشت تدریجی مشاغل در کشور انجام شود. با تلاش شرکت‌های دانش بنیان، غربالگری وسیعی از طریق آزمون سلولوژیک ایجاد خواهد شد. با فاصله گذاری هوشمند می‌توانیم آرام آرام از مرحله مدیریت بیماری به سمت مرحله مهار آن حرکت کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد: به طور مشخصی با کاهش تعداد موارد جدید مبتلایان کرونا، مواجه هستیم و قاعدتا قسمت اعظمش این روند کاهشی را مدیون مراعات و مشارکت اجتماعی مردم و همچنین همکاران مان در نظام سلامت ذیل  بسیج مبارزه کرونا هستیم.

وی بیان کرد: تعداد موارد مرگ و میر در همه روزهای اخیر روند کاهشی داشته است و امیدواریم در روزهای آتی نیز این موضوع ادامه پیدا کند. امروز با ۱۱۷ مورد فوت یکی از کمترین آمارهای فوت را داشتیم. از همه مردم برای مشارکت در بسیج مقابله با کرونا متشکریم و امیدواریم مردم با در خانه ماندن و پرهیز از ترددهای غیرضروری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی به نظام سلامت و ستاد مقابله با کرونا کمک کنند.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری