مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۱۴۷۲ نفر رسید، از اول اسفند تا صبح امروز، ۵۰۱۱ نفر در کشور به دلیل مصرف الکل تقلبی دچار مسمومیت شدند.

به گزارش پویش خبر، کیانوش جهانپور امروز در خصوص افزایش بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور گفت : از دیروز تا امروز ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹۹۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. که به نسبت دیروز، آمار مبتلایان جدید بسیار کمتر شده است.

 سخنگوی وزرات بهداشت ادامه داد: با مثبت شدن تست این تعداد مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۱۴۷۲ نفر رسید.

وی افزود: امروز پس از ۳۶ روز، تعداد موارد جدید یا ابتلای روزانه به کووید۱۹ در کشور، به کمتر از ۱۰۰۰ مورد رسید وموارد مثبت روزانه کرونا در کشور، سه رقمی شد.

جهان‍‍پور در خصوص آمار مرگ و میر بر اثر کویید۱۹ در کشور بیان کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و بر اساس این آمارمجموع جان باختگان این بیماری به ۵۸۰۶ نفر رسید.

وی همچنین درباره تعداد بهبوی ها در کشور اضافه کرد: خوشبختانه تا کنون ۷۰۹۳۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: ۳۰۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی با اشاره به میزان غربتالگری در کشور تصریح کرد: تا کنون ۴۳۲ هزار و ۳۲۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

جهانپور در پایان در خصوص مرگ و میر بر اثر  مسمومیت مصرف الکل در کشور گفت: متاسفانه از اول اسفند تا صبح امروز، ۵۰۱۱ نفر در کشور به دلیل مصرف الکل تقلبی دچار مسمومیت شدند و ۵۲۵ نفر از این مسمومین که به مراکز درمانی مراجعه کرده اند، جان خود را از دست داده اند.

وی در خصوص عوارض ناشی از مصرف الکل در بیماران مسموم  بیان کرد: در حال حاضر ۲۲۹ نفر از این مسمومیت در بخش های عادی و ۴۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه ICU بستری هستند اما ۳۴۵۱ نفر ترخیص شده اند. ۹۵ نفر از مسمومین، نابینا و کم بینا شده و ۴۰۵ نفر نیز نیازمند خدمات دیالیز شده اند.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری