با توجه به آمار جدید ابتلا به کرونا و افزایش روزانه مبتلایان در کشور مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۲۹۱ نفر رسید.

به گزارش پویش خبر، کیانوش جهانپور، امروز یکشنبه در ارتباط تصویری، در خصوص آمار جدید ابتلا به کرونا در کشور اظهار داشت: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۳۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی در همین راستا ادامه داد: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۷۱ هزار و ۷۸۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص آمار جانباختگان نیز به خبرنگاران گفت: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۲ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۲۹۱ نفر رسید.

به گفته رییس روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت خوشبختانه تا کنون ۱۳۴ هزار و ۳۴۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

وی در خصوص بیمارانی که در شرایط وخیم این بیماری قرار دارند تصریح کرد:  ۲۵۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته جهانپور یک میلیون و ۸۴ هزار و ۸۵۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ تا کنون در کشور انجام شده است.

متاسفانه روند ابتلا به این بیماری همچنان صعودی است و اعلام برخی استان ها به عنوان استان سفید و بازگشایی و راه اندازی حمل و نقل عمومی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی رعایت نرکدن استفاده از ماسک و دستکش به صعودی ماندن ابتلا به کرونا در کشور کمک کرده است.

برداشتن محدودیت ها و از بین رفتن ترس هموطنان از این بیماری و جدی رعایت برخی نکات سبب شده تا ما شاهد پیک دوم افزایش مبتلایان به کرونا در کشور باشیم.

باز شدن مسیر رفت و آمد بین شهری و افزایش مسافرت ها دلیل دیگر این صعودی شدن و افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در کشور است.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری