احتمال بازگشایی دانشگاه ها در صورت روند کاهشی اپیدمی کرونا خواهد بود،تا الان برنامه‌ریزی‌ها به این صورت است که امتحانات حضوری برگزار شوند.

به گزارش پویش خبر ،علی اکبر حق دوست در خصوص بازگشایی دانشگاه ها در کشور عنوان کرد: شرایط و قوانین به شکلی خواهد بود که کمترین فشار و استرس برای دانشجویان و خانواده های آنان ایجاد شود،اگر وضعیت اپیدمی کرونا به همین منوال باشد وشاهد این باشیم که  روز به روز روند آن کاهنده باشد، احتمالا بعد از ماه مبارک رمضان ستاد کرونا اجازه بازگشایی دانشگاه را خواهد داد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت و رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا ادامه داد: تقویم پیشنهادی آموزشی را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارایه کرده ایم و موافقت مشروط مسئولان مربوطه را گرفته ایم اگر این ستاد پس از رصد به این جمع بندی برسد، دانشگاه ها را هدفمند با برنامه ریزی بازگشایی خواهیم کرد.

حق دوست درخصوص حضور و غیاب دانشجویان تاکید کرد: دانشجویان می توانند تک درس یا کل ترم تحصیلی خود را حذف یا درس خود را ناتمام اعلام کنند و در ترم تحصیلی بعد آن را ادامه دهند. اگر درسی در دانشگاه ها به صورت مجازی در حد قابل قبول ارایه شده باشد، فقط چند جلسه برای رفع اشکال آن درس برگزار می شود و در نهایت امتحان آن درس برگزار می شود.

وی در پاسخ به سوال ایرنا در خصوص برگزاری حضوری آزمون ها نیز بیان کرد:تا الان برنامه‌ریزی‌ها به این صورت است که امتحانات حضوری برگزار شوند. اگر شرایط شیوع بیماری به همین روال ادامه پیدا کند و روند ابتلا کاهشی باشد، امتحانات در تیرماه برگزار می شود و از این بابت خطر جدی دانشجویان را تهدید نخواهد کرد.

حق دوست در خصوص آزمون های جامع دیگر در کشور گفت:امتحانات جامع دانشجویان پزشکی هم بر اساس تقویم زمانی مشخص از انتهای تیرماه تا انتهای تابستان خواهد بود. به جز یک مورد که در مهرماه برگزار خواهد شد. این موضوع به شرطی است که شرایط با همین روند ادامه پیدا کند و با وضعیت جدیدی مواجه نشویم. در آن صورت بسته شرایط پیش آمده، همه این موارد می تواند تغییر کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:بیماری کرونا با ما خواهد بود و موضوعی نیست که یک یا دو ماهه تمام شود،شاید مهرماه سال جاری شرایط بحرانی تری داشته باشیم و باید خودمان را برای این وضعیت آماده کنیم تا مشکلی برای روند آموزشی دانشجویان پیش نیاید. طبیعی است که آموزش را نمی توان مدت خیلی طولانی تعطیل کرد؛ ما باید راه های مقابله با این خطر را به دانشجویان آموزش دهیم و با مدیریت مطلوب ضمن کنترل استرس، فرایند آموزشی در کشور را از سر بگیریم.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.