شاهد ادامه وضعیت هشدار در استان‌های هرمزگان ، کردستان ، کرمان ، کرمانشاه ، بوشهر و آذربایجان‌های شرقی و غربی در این مدت هستیم.

به گزارش پویش خبر، کیانوش جهانپور، امروز جمعه در ارتباط تصویری، با اشاره به ادامه وضعیت هشدار در برخی استان ها اظهار داشت: از دیروز تا امروز ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۸۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد:  مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۶۷ هزار و ۱۵۶ نفر رسید و متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

سخنگوی وزارت بهداشت با وجه به وضعیت بیماران جدید شناسایی شده افزود: از بین مبتلایان جدید، ۵۲۷ مورد بستری و دو هزار و ۳۵۹ مورد از افراد معادل حدود ۸۲ درصد از موارد جدید، در تماس نزدیک با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

جهانپوردر مورد تعداد جانباختگان کشور ادامه داد: مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۱۳۴ نفر رسید.

وی در خصوص بیماران بهبود یافته و تعداد بیماران در شرایط وخیم گفت: البته خوشبختانه تا کنون ۱۲۹ هزار و ۷۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و ۲۵۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور ادامه داد: تا کنون یک میلیون و ۴۰ هزار و ۲۸۹ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است و وضعیت خوزستان همچنان قرمز است.

سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص استان هایی که تعداد ابتلا در آنها رو به افزایش است خاطرنشان کرد: استان‌های هرمزگان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، بوشهر و آذربایجان‌های شرقی و غربی در وضعیت هشدار قرار دارند و البته در ۲۴ ساعت گذشته در ۱۳ استان هیچ موردی از فوتی و در ۵ استان فقط یک مورد فوتی بر اثر کووید ۱۹ گزارش شده است.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری