با اضافه شدن ۶۵ فوتی ناشی از ویروس کرونا مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۱۵۶ نفر رسید، ۷۷۳۵۰ نفر از بیماران، بهبود یافته اند،میتوان گفت۸۰ درصد از مبتلایان بهبود یافته و ترخیص شده اند.

به گزارش پویش خبر، کیانوش جهانپورامروز درمورد آخرین وضعیت ابتلا و فوتی ناشی از ویروس کرونا  در کشورگفت: از دیروز تا امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۸۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به کاهش موارد ابتلا به این بیماری در کشورتصریح کرد: با توجه به آمار علام شده امروز ،به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۶۴۴۸ نفر رسید.

وی همچنین در مورد تعداد فوتی ناشی از ویروس کرونا در کشور تا امروز گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۱۵۶ نفر رسید.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۷۷۳۵۰ نفر از بیماران، بهبود یافته اند واز بیمارستان ترخیص شده اند.

وی در مورد کاهش ابتلا و روند بهبودی بیماران عنوان کرد: به این ترتیب میتوان گفت تا کنون ۸۰ درصد از مبتلایان به  بیماری کووید۱۹ در کشور، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جهانپور اضافه کرد: ۲۷۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری و در بخش های ویژه تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص آزمایش ها و غربالگری اعلام کرد: تا کنون ۴۸۴ هزار و ۵۴۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی در پایان افزود: اگر توفیقی در مدیریت کرونا بوده مرهون همکاری مردم با وزارت بهداشت  و تداوم واستمرار این توفیق و کم شدن آمارابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا، همچنان مستلزم جدیت و دقت بیشتر در رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و مراعات فاصله گذاری اجتماعی در روزها و هفته های پیش رو خواهد بود.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری