با اضافه شدن ۵۴ بیمار جدید کووید۱۹ مجموع مبتلایان در فارس به۳۶۵۲ مورد رسیده است.مجموع جانباختگان در استان بر اثر کروناویروس به ۸۷ نفر رسیده است.

به گزارش پویش خبر، عبدالرسول همتی امروز جمعه با حضور در استودیو سلامت دانشگاه اضافه شدن به تعداد بیمار جدید کووید۱۹  را اعلام کرد: با بررسی ۱۰۷۵ نمونه در آزمایشگاه های تشخیصی کروناویروس در استان طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۴ مورد مثبت دیگراعلام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیرازدر خصوص آخرین آمار تا امروز گفت: با شناسایی موارد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، آمار مبتلایان در استان فارس به۳۶۵۲ مورد رسیده است.

وی ادامه داد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۴۲ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار گرفته شده است.

همتی در مورد آمار جانباختگان استان بیان کرد: متاسفانه یک نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داد که با این یک مورد جدید، مجموع جانباختگان در استان بر اثر کروناویروس به ۸۷ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین آمار جدید بیماران کووید۱۹ را به تفکیک بیان کرد:از مجموع ۵۴ مورد جدید شناسایی شده طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷ مورد مربوط به شیراز؛ آباده و قیروکارزین هر کدام پنج مورد؛ فیروزآباد، استهبان و لامرد هر کدام دو مورد؛ مرودشت، اقلید، زرقان و داراب هر کدام یک مورد و مابقی آمار نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان فارس بوده است.

همتی افزود: تا کنون۲۱۷۹ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی بوده اند و ۸۵۴ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

وی  تاکید کرد: لازم است برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ و کمک به سیستم بهداشتی درمانی در کنترل و مهار این ویروس، مردم فهیم استان فارس استفاده از ماسک، شست و شوی دست ها، رعایت فاصله گذاری امن در روابط اجتماعی محدود واز ترددهای غیرضروری به طور جد پرهیز کنند.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری