بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۶۸۳ نفر به تعداد مبتلایان به کووید۱۹ اضافه شد،متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵ بیمار جان خود را از دست دادند.

به گزارش پویش خبر امروز کیانوش جهانپور تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا که در بیست و چهار ساعته گذشته شناسایی شده اند را اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۶۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: به این ترتیب  مجموع تعداد مبتلایان  کووید۱۹ در کشور به ۱۰۹۲۸۶ نفر رسید.

جهانپور در خصوص تعداد جانباختگان کشور در بیست و چهار ساعته گذشته نیز عنوان کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

وی در خصوص مجموع تعداد جانباختگان کشور بر اثر کووید۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تا امروز گفت: ببر این اساس مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۶۸۵ نفر رسید است.

سنخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خصوص موارد بهبودی در کشور بیان کرد: خوشبختانه تا کنون ۸۷۴۲۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. 

وی درباره مبتلایان به ویروس کرونا که در وضعیت وخیم این بیماری قرار دارند اعلام کرد: ۲۷۰۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. 

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت تا کنون ۶۰۱ هزار و ۳۲۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

جهانپور تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد از موارد جدید شناسایی شده این بیماری، به صورت سرپایی و یا در بیماریابی فعال بوده است؛ به طوری که این موارد اغلب به دنبال بررسی و اخذ نمونه از افراد دارای تماس نزدیک با مبتلایان و همچنین افراد دارای علایم خفیف و متوسط این بیماری، شناسایی شده اند.

وی تاکید کرد: کماکان استان خوزستان در وضعیت قرمز بیماری کووید۱۹ قرار دارد و استان تهران نیز نسبت به سایر استان ها وضعیت مطلوبی ندارد. بر همین اساس در سراسر کشور و بویژه در این دو استان، رعایت و جدیت بیشتر در موارد فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی و عمومی را درخواست داریم.

حتما پیشنهاد می شود آمار روزانه کرونا و اطلاعیه های کرونا را دنبال کنید تا از آخرین خبر ها و اتفاقات مطلع گردید.

  • نویسنده : سحر علیپور تنگسیری